torsdag 27 maj 2010

Hur blir man framgångsrik entreprenör?

Igår kväll gjorde jag ett livsviktigt jobb. Ett sånt där jobb som man bär med sig i flera år. Jag modererade ett samtal med unga cancersjuka. Människor som mitt i livet, mitt i språnget, mitt i den första förälskelsen drabbas av sjukdomen. Där var modiga Lotta Gray, Vimmelmamman, som fick tarmcancer på valborg för två år sen, där var nygifta Özge som mitt i karriären fick blodcancer, Andreas som fick myeloisk leukemi och Staffan som fick avbryta sina mediastudier i England för sin testikelcancer. Så tuffa, starka människor som stod där och berättade om sin kamp mot cancern. Må de få leva länge och bli friska fort.

Idag leder jag Ring P1, ring in och debattera, sen hämtas jag av en bil som kör mig och Mats Qviberg, Oriflames grundare Robert af Jochnik och PEABs grundare Erik Paulsson till Gävle där vi ska tala om Entreprenörskap. Ni ska få deras framgångsknep i eftermiddag. Hur startar man ett bolag som omsätter 60 miljarder i hela världen? Det ska ni få svar på om ni förklarar för mig hur man blir frisk från en förkylning som hållit i sig i en månad.

Passa på att köpa bästa sommargåvan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar