söndag 16 maj 2010

Kalas i parken

Som den sanna bullmamma jag är bakade jag bullar och tårtor i dagarna två. Melina fyllde jämnt för första gången i sitt liv och det firades med bullkalas och korvgrillning i parken på årets vackraste dag. Flytta ut kalaset till närmaste park så blir både barn och vuxna glada. Fem timmar senare plockade vi ihop kaffetermosar, burkar och serveringsfat och gick hem. Det är fantastiskt hur fort vår dotter utvecklas i den här fasen. Nu komponerar hon långa meningar med subjekt och predikat på både grekiska och svenska. Plötsligt kan vi föra en dialog och känslan av att tala till en gåtfull vägg har avtagit. Ändå vaknar hon varenda natt och kräver välling och vägrar sova i egen säng. Men det gör inget. Det går ett lyckorus genom kroppen när hon andas rytmiskt i min famn om natten. Min lilla lyckoinjektion som får molnen i min himmel att spricka upp. Jag är så tacksam över att jag fått äran att bli hennes mamma. Imorgon måndag flyger jag till Malmö med Björn Ranelid för att föreläsa om "med passionen som drivkraft". Efter två veckors förkylningar och inställda jobb känner jag mig något ringrostig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar