söndag 23 maj 2010

Love Gotland

Nu har jag lyckats igen. Jag råkade radera fantastiska bilder från mina senaste dagar. Det var signering på NK där jag och min redaktör Alexandra Lidén bjöds på champagne och ostron. Samtidigt i en annan del av staden kommer min tioåriga systerdotter Jordana hem från fritids för att upptäcka en uppbruten dörr. Inbrottstjuvar hade vällt omkull deras liv. Polisen anlände fem timmar senare. De var väldigt trevliga och återkom dagen därpå och hänge en nalle i dörrhantaget. En liten tröst till min chockade lilla prinsessa. Igår flög vi hela familjen till Visby för att jag talade på Primörfestivalen och signerade böcker. Av öns bästa bagare, Rute, fick jag en kasse stenugnsbakat bröd. Sen gick jag till Gotlands mysigaste hak, nya café Kärlek i Visby som Hulta och Zoran driver. Där åt vi lunch med vackra, talangfulla paret Eva Röse som filmar på ön och hennes Jacob Felländer som har en fotoutställning där. Barnen geggade med pannkakor och jag åt en varm chévremacka med honung. Så fort vi landade lagade vi middag för min kompis Suzanna, hennes fina små pojkar och hennes mamma som kom på spontanbesök. Jag älskar spontanbesök och jag älskar Gotland. Nu väntar Jack Bauer i 24.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar