onsdag 26 maj 2010

Stipendium och Stockholms vackraste byggnad

God morgon från radiostudion. Igår var jag på Filmhuset och såg dokumentären om den store humanisten Sture Linnér- "Mannen utan gränser". Efter visningen fick jag veta att hans sista önskan var att jag skulle tilldelas hans stipendium. Jag har nog aldrig drabbats av en sådan ödmjukhet, otillräcklighet och mållöshet samtidigt. Stipendieutdelningen sker i september. Då är ni alla välkomna.

Efter Ring P1 idag rusar jag till Stadshuset för att sitta i juryn som ska välja Stockholms vackraste byggnad. Har ni några förslag?

Därefter leder jag ett samtal med unga cancersjuka hjältar. En krävande dag men knepet är att fokusera på en sak i taget. Att njuta och känna tacksamhet över allt man gör och att passa på och göra "måsten" typ telefonsamtal och mailande på bussen när man har död tid. Jag passar på och jobbar länge de dagar jag inte hämtar på dagis klockan tre. Bästa tipsen för att hinna är dock att sova i tid och vara selektiv. Leverera hellre ett trevligt Nej än ett halvdant Ja.Det är ditt liv det handlar om och det är du som bestämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar