lördag 12 juni 2010

Att resa är att hitta hem!

Idag talade jag på Ivar Lo-dagen om arbetarförfattaren som skrev om statarna och syngliggjorde de osynliga. Idag har vi ställt statarlängorna på höjden och få låtsas om dem. Ivar-Lo skrev också det som träffar mig rätt i hjärtat: "Att resa är att hitta hem". Mannen som slet och strävade för att nå ett högre social skikt samtidigt som han aldrig glömde var han kom ifrån. Läs honom.

Grekland förlorade mot Sydkorea och Argentina vann över Nigeria. Som väntat. Jag håller på blåvita Argentina med magikern Messi och fotbollskungen Maradona. De går till final medan Grekland tar första flyget hem till ett tröstdopp i Egeiska havet. Själv ska jag trösta mig med en simtur på Kreta imorgon. Och jag ska tänka på er och sända er ljus och kärlek.

Foto: Johan Lindskog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar