tisdag 22 juni 2010

Don't cry for me Argentina!

Matchen slutade i en kompakt grekisk tystnad. Jag såg den tillsammans med borgmästaren och andra härliga människor i en park i hjärtat av Rethymnon. Vi drack goda kretensiska viner och hejade på vårt blåvita lag som förlorade med 2-0 mot Maradonas blåvita lag. Borgmästaren tröstade mig med att de grekiska landslagspelarna nu unisont utbröt i ett: "Äntligen semester". Säga vad man vill om oss greker men vi är goda förlorare ty vi vet att det alltid finns något annat att glädjas åt eller njuta av i livet. Allt står inte och faller med den "runda gudinnan" som fotbollen heter här. Lite gläds jag åt att min Maradona får fortsätta bjuda på spektakel. Ett blåvitt lag förlorade mot ett annat och livet går vidare. Nu njuter jag av den träningsverk som drabbat min solvarma kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar