torsdag 24 juni 2010

Greklandstips och hus uthyres

Majsan undrar:

"Jag och min kära sambo tänkte resa till Grekland i sommar. Jag tänkte höra med dig vilken ö du rekommenderar att åka till? Vi vill ha bra/fin sandstrand och inte för mycket liv. Du skriver så bra i din blogg. Ha det bäst!"

Om ni vill fira er kärlek och behöver lite skön energi skulle jag rekommendera Patmos, Ikaria eller Koufonissia.

Välj helt enkelt någon mindre ö bortom charterturismen. Eller baksidan av Ios -Magganari- som är en dröm. Priser kan prutas ner denna sommar så ni kan bo bäst billigt.

(Patmos)

Även på de stora öarna, Kreta, Rodos och Korfu, kan man få vara  exklusiv och isolerad om man inte hänger i de givna turistkvarteren.

Och till Charlotte som undrar var man ska bo i Rethymno vill jag säga att det självklart beror på budget och behov. Har man barn kanske man väljer Creta Palace som har barn club, pool, roliga aktiviteter och barnbuféer. Jag älskar Gamla Stan där det finns magiska små hotell (Veneto, Palazzo Rimondi) i de pittoreska små gränderna. Sen kan man promenera till stränderna.

Vill ni hyra världens finaste hus i Gamla Stan med två sovrum, vardagsrum, kök, två badrum, terasser med havsusikt, AC, TV, internet mm. får ni maila mig på alexandra@pascalidou.se. Det är min kompis hus som står till förfogande för typ 10-12.000 kr/veckan:

Och på insidan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar