måndag 21 juni 2010

I love yoga!

Äntligen! Idag stod jag i nedåtgående hunden vid åtta på morgonen. Jag hittade ett underbart yogaställe som mina gamla kompisar öppnat precis vid Fortezzans fot. Det blev en privatlektion eftersom stället knappt öppnat och min otränade kropp fick sig några rejäla tankeställare. Nu sitter jag redan med träningsverk och mitt nya liv är ett faktum. Imorgon vid åtta väntar nästa pass. Till lunch åt jag en indisk linsgryta som min gamla kompis Chris från Michigan lagade. Han är en av världens bästa makrobiotiska kockar som reser runt och är gästkock hos celebriteter och förmögna människor. På somrarna är han dock mest på sin favoritö Kreta. I vinter gästspelar han på Lafayette i Paris. Killen kan allt om superfoods, raw food och varenda tuggas effekt på våra kroppar. Jag vill importera honom till Sverige. Eller kanske göra en ny kokbok med honom. Kvällen avslutades med ett glas vin på min vän Angelos underbara krog Castelo i gamla stan. Melina sov i sött i vagnen efter en dag fylld av lek och bus. Njut av sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar