torsdag 10 juni 2010

Kocklandslaget och korv

Mästerkocken Tom Sjöstedt bjöd in på mig Svenska kocklandslagets träningsmiddag inför VM. Förrätten med lax och kräftstjärt var förtjusande. Sen kom den trendiga unggrisen in och den föll mig inte i smaken.

Desserten på åkerbär åt jag upp innan jag hann fånga den på bild. Sverige kommer vinna Mat-VM. Vilka vinner fotbolls-VM tror ni?

Igår var jag i härliga Örebro och ledde en heldag om Entreprenörskap. Inspirerande och intressant med en massa spännande företagsidéer. Hotellkungen Bicky Chakraborty delade med sig av sina framgångsknep. Dogge och jag avslutade dagen med en kycklingkorv hos Macy från Iran som driver bästa korvkiosken i stan:

Här står Macy alla dagar i veckan tio timmar om dagen och serverar sina kunder korv med världens vackraste leende. Sen körde Dogge hem mig i högsta hastighet. Idag är det parklek med Melina som står på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar