måndag 7 juni 2010

Måndagsplaner

Vid fem imorse väckte Melina mig och bad om att jag skulle läsa hennes nya favoritbok: "Busiga bebben och pottan." När vi läst den fyra gånger ville hon ha välling och sen satte hon sig på pottan.Och det gav resultat. Sommarens projekt blir nog potträning och nappavvänjning.

Efter dagislämning åt jag frukost med författarna Mari Jungstedt, Katarina Wennstam, Maria Sweland, Denise Rudberg, Helena von Sweigbergk mfl på sköna Nytorget Deli. Så mysig inledning på dagen bortom alla mina måsten.

Fortfarande förkyld men full av tillförsikt har jag nu bokat semesterresa till Kreta på söndag för hela familjen, jag har dragit igång en totalrenovering, planerar flytt och har bokat jobb för hela juli. Lillasyrrans bröllop i Kavala närmar sig och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig för att vara snygg och samtidigt bekväm för att kunna dansa grekisk folkdans. SVT filmar både bröllop och dop så ni får följa med på syrrans stora feta grekiska bröllop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar