tisdag 8 juni 2010

Mat och mera mat

Började dagen med utvecklingsamtal om Melina på dagis. Mitt livs första och det var så rörande att få höra hennes fröken berätta om den lilla människans karaktärsdrag. Lunchade nyss med driftiga Martina Haag och vi har bokat upp en gemensam skrivresa i vinter. Man sitter på sin kammare och skriver så ögonen blöder och fingrarna värker och avrundar med gemensam träning och middag. Det svåra med skrivandet är att få långa, sammanhållna, intensiva perioder när man bara kan innesluta sig i sin egen bubbla bortom disk och telefonsamtal. Nu ska jag strax äta Kocklandslagets träningsmiddag på inbjudan av stjärnkocken Tom Sjöstedt. Det ska bli gott och jag tror svenska kocklandslaget kan sopa matkartan och ta hem guld. Kanske borde jag vänta med mitt omdöme till efter middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar