onsdag 7 juli 2010

Rapport från Almedalen

Full fart i Almedalen och jag leder seminarier om allt från skolpolitik till cancervård och handikappfrågor. Intressant och tankeväckande. Försummade funktionshindrade medborgare berättar om hur samhället fortfarande är en hinderbana för dem. Littorin avgår med anledning av sin utdragna vårdnadstvist, det spekuleras kring Mauds avgång och Gudrun gjorde en PR-kupp och brände sedlar. Igår lyssnade jag på Jan Björklunds tal och smyggäspade. Varför kan inte svenska politiker skaka fram lite mer passion och jävlar anamma i sina framträdanden? Leif Pagrotsky var ute och cyklade i solskenet och Mona Sahlin passerade omringad av en säkerhetstrojka. Ikväll blir det middag och mingel och imorgon väntar ett par seminarier samtidigt som jag ska förbereda TV4s nyhetsmorgon. Jag älskar mitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar