måndag 26 juli 2010

Tapetjakt

Oj vad Melina och jag är sega idag. Var hemma hos Dimitra igår, vi fyllde badkaret och badade allihopa tillsammans. Melina och Pavlos plaskade och Dimitra och jag försökte värja oss. Sen sov Melina och jag nonstop 22.00-09.00. Nu har jag försökt övertala henne att äta gröt men hennes envishet firar nya triumfer. Det blev chocopops. Idag borde vi åka ut till vänners lantställen men jag vet inte om vi orkar sätta oss på bussar till Värmdö eller Norrtälje. Jag önskar så att jag kunde köra bil. Ändå har jag körkort som jag inte nyttjat på tio år. Kanske dags att damma av körtekniken. För övrigt letar jag barntapeter. Är det någon som har tips på glada tapeter till Melinas rum?

Läs också min kompis Linas blogg. Hon skriver om vår Lydmar-lunch och där får ni se mitt gudbarn Melissa.

I en akt av överdriven generositet råkade jag ge bort Melinas barnstol. Nu står hon och äter och jag inser att hon skulle behövt den ett tag till. Hur länge behöver barn i barnstolar egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar