måndag 9 augusti 2010

Jourhavande barncoach sökes pronto

Kan barn tröttna på sina föräldrar? Idag rev hon mig i ansiktet så att jag ser ut som Scarface. Kanske har hon tröttnat på att vakna och somna till min röst och uppenbarelse? Trots att jag har en oändlig fantasi när det gäller lekar och upptåg når jag en gräns när jag inte längre vet hur jag ska tillfredsställa min dotter. Då står jag och vacklar kring min pedagogik. Möjligtvis stimulerar jag henne för mycket. Kanske borde jag låta henne vara lite för sig själv. Dialogen i min lilla hjärna avstannar aldrig. Jag önskar att det fanns en jourhavande barnpsykolog som kunde ge svar direkt dygnet runt. Det tar mig en timme att lägga henne. Med sång och saga och krälande i sängen. Till slut är vi båda utmattade och jag får inte den där efterlängtade stunden för mig själv när jag kan leka vuxen med ett glas bubbelvatten på balkongen och lite slött surfande. Hon har till och med fått mig att sova siesta varenda eftermiddag. Snart börjar jag dricka välling också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar