lördag 4 september 2010

Kulturens kraft

Igår kväll ledde jag en kulturgala i Täby Kommun där bl.a. kloka förläggaren Dorotea Bromberg och underbara Cookies n' Beans medverkade. Kolla upp denna musikaliska stjärntrio som gjorde mig knäsvag.

Idag var jag programledare för Riksteaterns stora höstrepertoar och presenterade en massa fantastiska förmågor från Sven Wollter, Iwa Boman, Özz Nujen, Lo Kauppi, magikern Julien, operadivorna Divine till japanska trumslagare, Cullbergbaletten och streetdance. Jag är helt fascinerad av den kreativitet, kraft och lust som jag under dagen fått vältra mig i. I nästa liv blir jag skådis eller regissör. Även om ni aldrig går på teater, lova mig att boka upp en kväll när ni går på en föreställning under hösten. Själv ska jag ta med Melina på barnteater. Kram från en kulturkofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar