torsdag 25 november 2010

Aldrig för sent att börja ett nytt liv

"You're a fighter" skrek boxningstränaren Eddie när jag gav honom en vänster jabb, en höger krok och en sidekick. Om han visste vilken kamp jag fört i mitt liv för att få vara här. Hur mycket jag har slagits i motvind för att skapa mig ett utrymme, för att få välja mitt liv. Han vet ingenting men min kropp både vet och minns. Och nu är den inte lika arg längre. Den smärtan jag kände idag var så behagligt välbekant. Sen vältrade jag mig i en gigantisk indisk middag och som vanligt åt jag även upp Melinas mat. Varför kan jag inte slänga mat? Varför måste jag alltid slafsa i mig hennes rester som min mor gjorde med våra? Imorgon bitti kör jag tidig yoga på stranden när Johan och Melina sover. Like back in the days.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar