onsdag 24 november 2010

Hur i helsike kommer man igång?

Ryskorna med de välsvarvade benen och de Himalaya-höga kindknotorna glider förbi med sina gammelgubbar som kanske var attraktiva innan några hundra liter vodka fyllt deras magar. hotellet är en fläckfri orgie i arabisk lyx och Melina sprider sina Salaam Aleicum till servitörerna och städpersonalen som kommer från världens alla hörn för att tjäna en hyfsad månadslön som man här kan spendera på ett dygn. Vi simtränar i barnpoolen, vi plaskar i havet, bygger sandslott och hon ropar "Heja mamma- Heja pappa!" hela tiden som för att uttrycka sin tacksamhet. Men jag vill bara gråta.

Idag gjorde jag ett tappert men tafatt försök att börja träna. Gymet är ett polerat palats med allt man kan drömma om men redan efter åtta minuter på roddmaskinen ville jag tillbaka till min dotter. Min bästa ursäkt för att inte träna. När ska jag äntligen komma igång? Och hur gör man efter tre år utan annan träning än turerna till och från glassen i frysen? Nu sover J och Melina medan jag äter hennes kexchoklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar