måndag 29 november 2010

Rapport från persiska viken

Tänk att det kräver sådan ansträngning att resa sig ur sängen, hitta kamerasladden någonstans i hotellrummet, koppla ihop kamera och dator för att ladda över några härliga bilder från våra Dubaidagar. När jag ligger här i sängen ser jag ut över Persiska viken och Dubais signum - Burj Al Arab.

Här ovan har Melina lärt sig simma med flytväst på och jag har lärt mig gå upp en stund innan sömntutorna för att ta en morgonpromenad eller ett träningspass på den mjöliga stranden. När jag har legat här i de bekväma solstolarna och för att balansera den bisarra blingblingvärlden har jag läst en viktig och välskriven bok som jag rekommenderar varmt - "En del av mitt hjärta lämnar jag kvar" av Diana Janse. Äntligen får man en personlig och politisk skildring av Afghanistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar