tisdag 23 november 2010

Resfeber och packningstips

Packar små plastlådor med russin, tranbär, ostkrokar. Några böcker, grekiska och svenska barnfilmer, dvdspelaren, nappar, blöjor, ombyten, tuggummin - allt ska ner i handbagaget. Att resa med barn är en konstform. Inget får glömmas.

Jag minns första gången jag skulle flyga till Aten med Melina när hon var ett knyte och hon bajsade ner hela sin outfit. Det var gryning och jag bankade desperat på dörren till Arlandas barnbutik och tvingade personalen att sälja de minsta klädesplaggen som fanns. Det blev en dyr affär. Där fanns bara Gant-overaller. Nu är jag en veteranmorsa som har rest runt jorden med min lilla globetrotter. Så när handbagaget suckar av tyngden andas jag ut i vetskapen om att allt är med. Ikväll är vi förhoppningsvis i Dubai. Där ska jag äntligen köpa en kamera och ladda upp bilder från vår temporära tillvaro. Ha en underbar dag allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar