söndag 21 november 2010

Tala är guld och Mr Bojangles

God morgon vänner denna djupgråa söndag höljd i dimma. Ni som hört mig tala i offentliga sammanhang - om mångfaldens lönsamhet, kreativitetens knep, retorikens regler, jämställdhetens utmaningar, språket som nyckeln till människors hjärtan eller vad jag nu har talat om - gå in i och nominera mig till Talarforums pris här.

Och ni som missade min krönika om att odla optimism, något jag kämpar med varenda dag i mitt liv kan klicka här. Jag brukar spåra mina tankegångar och bromsa mig själv mitt i ett flöde och ifrågasätta mig själv. Varför tänker jag på detta vis? Finns det inte en ljus variant på denna dystra förklaring? Det finns ju alltid två sidor av allt. Även hos oss själva. Så vänd på mynten vänner så sprider vi det välbehövda ljuset denna mörka årstid som ockuperar oss varje år.

Denna söndagmorgon lyssnar jag på Nina Simone och hennes Mr Bojangles som drabbar mig obevekligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar