lördag 11 december 2010

Delad dotter

Monica undrar hur vi delar upp vårdnaden och hur jag ibland kan arbeta så långa dagar. Vi har ett utmärkt schema och samarbete som innebär att Melina bor 2-3 dagar växelvis hos mig och J.

Vi bor nära varandra och gör också en del aktiviteter alla tre ihop. De dagar jag inte har Melina passar jag på och jobbar som en tokstolle. Då kan det bli tolvtimmarspass. Dessutom städar, tvättar och storhandlar jag de dotterlösa dagarna.

När min sockervadd är hos mig däremot lämnar jag på dagis 9.30 och hämtar 15.00 och sen är kvällarna vikta för gemenskap. Ofta går jag och lägger mig med henne redan vid 20.00. Så det blir ett märkligt intervall-liv. Det är nog ganska vanligt för separerade föräldrar. Vi anser att hon är för liten för att vara ifrån en förälder i en hel vecka men successivt går vi nog över till varannan vecka. Trots att hennes frånvaro föder ett smärtsamt tomrum. Hur gör ni andra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar