söndag 19 december 2010

Depp på önskelistan

Johny Depp. Världens coolaste man. Snart filmaktuell igen. Äntligen. Med Angelina Jolie vid sin sida. En gång för länge sen såg jag honom på krogen Manray i Paris och trodde att jorden öppnat sig under mina fötter. Jag som vågar prata med alla förlorade talförmågan. Inte ens tack för "Donnie Brasco" eller "Blow" lyckades jag klämma fram. Nu ska jag köpa Vanity Fair där han intervjuas av legenden Patti Smith. Perfekt läsning för en förkyld och ynklig liten människa som med fasa räknar ner till jul. Denna högtid som fyller mitt hjärta med ångest och min hjärna med traumatiska barndomsminnen. Jag har alltid försökt fly julen. Antingen genom att resa bort eller jobba mig igenom den. I år tvingas jag konfrontera min julfobi.

Om någon jultomte hittar hit önskar jag mig en prenumeration av Vanity Fair eller Doftljus. Själv har jag bara hunnit köpa några få julklappar men jag bävar för trängseln, köerna och stressen som väntar mig när jag är ute i sista stund. Smartast var ändå en tjej som köpte 25 signerade Kokböcker av mig häromdagen som hon skulle dela ut till släkten och arbetskamraterna.

Vad önskar ni er och hur firar ni jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar