fredag 17 december 2010

Här blev jag den jag är

Signaturen Malina frågar: "Har du aldrig funderat på att flytta till Grekland för gott?"

Jag har bott i Sverige i mer än 30 år. Sverige är mitt hemland. Jag älskar Sverige. Och jag älskar Grekland. Jag har studerat och arbetat i Grekland i några omgångar och det var fantastiska år men Sverige är min hamn. Hit längtar jag alltid tillbaka. Sverige har präglat mig som människa. Här blev jag den jag är. Här har jag min familj, mina barndomsvänner och mina kvarter. Framför allt har jag slagit rot här genom min dotter. Så jag kommer aldrig att lämna Sverige. Inte så länge hon lever här. Kanske bor jag utomlands under vissa perioder men jag kommer alltid återvända hit. Och om min dotter en dag bestämmer sig för att flytta till Tokyo eller Tuvalu - då följer jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar