torsdag 6 januari 2011

Älskade rivaler

Vintern är tillbaka. Imorse tog jag Melina på en pulkapromenad som jag ångrade bittert. Sen var det dags för sista träningspasset innan premiären. Vi slipade lite på chacha-stegen, spekulerade lite och skrattade mycket med de andra deltagarna. Anders Bagge är en dramadrottning. Hannah Graaf har alltid en mysig ton som kryddas med många åhhhn. Denise Rudberg är målmedveten som få och noga med sina snygga Flashdance-outfits. Alexander Rybak brukar jag prata ryska med och han verkar något vilse. Det är ju begripligt med tanke på att norska språket låter allmänt förvirrat. Häromdagen frågade han mig efter den obligatoriska läkarundersökningen:

"Hade du jätte-högt blodtryck?"

"Nej", svarade jag undrande.

"För jag hade lågt och då tänkte jag på dig som är så energisk, att du måste ha skyhögt blodtryck"förklarade han.

Helena Lundbäck är en mysig och varm tjej som går upp i ottan för att rida sina hästar för att sen träna danssteg. Tina Thörner skrattar mest och Björn Ranelid reciterar dikter och citerar sig själv så fort fler än två är samlade i köket. Figge Norling är bland de skönaste typer jag mött de senaste åren. Rapp och rolig och inleder alltid dagen med öppningsrepliken: "Inga moln på min himmel!" Andreas Weise är charmigt raljant och Jessica Andersson är så där slående vacker som hon är på alla bilder man sett. Frank Andersson är tung och tillbakalutad.

Jag brukar få skjuts till träningen av Norling eller Ranelid och resorna är alltid underhållande. Ranelid kör sin Jaguar med skylten som bär hans namn och håller långa informativa föreläsningar om allt från Jussi Björling till gatunamnens härkomst. Figge roar mig med att gestalta olika karaktärer. Senast idag var han en Latin Lover - en förberedelse inför morgondagens latindans.

Nu laddar jag med pasta och choklad. Jag önskar er en härlig kväll och säg till om ni vill komma till studion någon fredag så fixar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar