torsdag 27 januari 2011

Hjälp och Rep

Hej vänner och hoppas ni mår fint!

Redan nu kan du läsa min kolumn här som kommer imorgon. Läsare – nu behöver jag er hjälp att hjälpa en kille (metro.se) De är många som hör av sig till mig och vittnar om hur de går genom livet i sin ensamhet och jag önskar att jag hade en famn som kunde omsluta dem alla. Att jag hade tid att ägna och möjlighet att bjuda hem dem på en fika.

Idag var det genrep. Expressen har plåtat och det är sjukt svårt att låta sig lyftas. Revbenen värker och jag är så rädd för att ramla.

Nu ska jag strax inspirationsföreläsa för en massa studenter som tar sig till att åka ut till förorterna och läsa läxor med elever som inte har samma förutsättningar att klara skolan. Vilka hjältar. De betyder så mycket som förebilder och vänner för dessa barn. Kram till er alla så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar