måndag 10 januari 2011

I like to move it...

Underbara vänner - god kväll. Nu dubbelbloggar jag både här och TV4.se. Mycket till träning har det inte blivit. Idag åkte vi till träningslokalen. Vi blev intervjuade och det var ett enda ältande om känslorna efter nederlaget. Sen kom dansdoktorn David Watson som är en positiv, mysig människa som kollar koreografin och i vårt fall mest säger "nej" till alla djärva lyft vi planerar. Det finns nämligen ett lyftförbud i de första programmen och vi som fruktar för att vi åker ut nu på fredag vill gärna bjuda er och alla tittare på lite hisnande, galen underhållning.

Sen hämtade jag Melina på dagis och vi dansade till hennes favoritlåt: "I like to move it" från Madagascar. Den dansen hade fått en unison jury att skrika 0 poäng. Vi lagade spaghetti med köttfärssås och jag smög ner en massa finhackade grönsaker men hon åt fem spaghettistrån och undrade varför vi inte kunde dricka vin till maten.

Sen ringde Aftonbladet och undrade vad jag tyckte om författarbråket mellan Ranelid och Englund. Jag sa att allt som håller Englund från dansgolvet är välkommet. Han borde ägna all sin kraft åt sitt författarskap och det ärofyllda uppdraget som ständig sekreterare. Nu skriver jag på min föreläsning om Ledarskap som jag ska hålla imorgon för en massa chefer i Karlstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar