måndag 31 januari 2011

Let's learn some samba!

Det stela leendet inför juryns poäng. Men den här gången ska vi blidka och blända dem. Jag har ju inget liv nu när min dotter är utomlands så jag har låst in Ludde i träningslokalen och vi nöter golvet med sambasteg. Snälla skriv in er på en danskurs. Jag ska göra det när jag är klar. Det är så helande härligt!

Imorgon föreläser jag på ett bibliotek om mitt författarskap och sen medverkar jag i ett författarsamtal med min älskade Susanna Alakoski om Klass och Litteratur. För alla oss som inte växte upp på Solsidan.

Någon undrar om den ADHD-diagnos som Frank Andersson ställde om mig. Det kanske inte är något att skämta om med tanke på att det finns människor som verkligen lider av det. Jag misstänker att jag kan ha en släng av Vuxenvarianten med tanke på min energinivå. Den har dock aldrig ställt till det för mig på något sätt. Den har fört mig dit jag är idag. Så några piller tar jag inte och kanske ska jag undersöka saken närmare när jag får tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar