onsdag 12 januari 2011

Piska och Morotskaka

Vilken ynnest att få dansa dagligen. Alla borde prova på pardans. Glädjen i rörelsen, närheten till en annan människa, den fysiska utmaningen i att lära sig något nytt och lyckan i att slutligen få till något som faktiskt påminner om dans. Idag körde vi Quickstep tills tårna trillade av. Mina i alla fall för Luddes är luttrade. Hållningen kräver stark rygg och mage så vi körde ett litet styrkepass:

Ludde piskade mig till några armhävningar:

Sen bjöd gulliga Razmus på kaffe och jag sprang hem och belönade mig själv med morotskaka och en tur i tvättstugan. Nu hämtar jag på dagis. Puss på er allihopa!

Inför fredagen:

11. Alexandra Pascalidou och Ludwig Jerkander
Dans: Quickstep
Musik: Hey, Soul Sister (Train)
Telefonnummer: 099-414 11
Sms: skicka ALEXANDRA till 72 400

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar