torsdag 13 januari 2011

Rep och Ranelid-fajt

Har halkat runt på stan som Bambi på hal is. Fem timmars träning blev det idag och Frank Andersson berättade att han redan gått ner 10 kg. Själv har jag gått upp i vikt sen jag började dansa. Nu 54.4 kg. Vem bryr sig. Jag har aldrig varit gladare. Och mer nervös än nu. Kan knappt andas i rätt takt.

Efter repet idag fick jag frågor om Ranelid - Englund- fajten. Jag svarade att allt som håller Peter Englund borta från dansgolvet välkomnas. Hans gärning i Svenska akademien är värdefull. Ranelid har haft en hektisk vecka men jag tror han klarar sig när han rumbar fram imorgon. Sannolikheten att han ska få Nobelpriset i litteratur är större än att han åker ut den här veckan.

Annars tror jag hela killgänget sitter tryggt i skutan. Som vanligt. Det är nog jag och Hannah Graaf som hänger på en lös tråd med ena foten utanför dansgolvet. Vi har också alla oddsen emot oss. Så stödrösta på de svagaste snälla! Vårt dansöde vilar i era händer.

Och här har ni min Metro-kolumn- rykande färsk!

Vår Let's Dance-blogg hittar du här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar